Anda Follow sy, Sy Follow awak: :-)

Thursday, May 19, 2011

10 Minggu Perggy

Hari ni 19 May 2011, genap 10 minggu dan 2 minggu lagi nak masuk ke trimester ke 2. bermakna 2 minggu lagi nak habis trimester pertama.

Morning sickness selalu jadi pada trimester pertama. Buat masa ni xde lagi pa2 mual ke, muntak ke cuma muntah terlebih makan ado la. Pening biase je kot sebab keje. Tapi yang paling ketara badan cepat penat dah kuat tidor. tengah kuat kencing. bangun kencing bangun kencing. kekadang rase macam mimpi je bangun tu. hahaha.

Mengindam:entahla sebab aku kuat makan kot, cuma masa mula2 tu rase nak makan bubur yang ma buat tu je. dengan rase cam nak makan tempat madu tu. hahaha tapi wat tak tahu je. Nafsu tu sebab hormon tak stabil.

Perangai:aie just cakap aku lagi manja or ngade cam budak2. aie kata entah2 perempuan. dont la. Cuma wat mase ni aku macam malas nak make-up2 orang. huhu ada tym je rajin. abis tergendala projek make-up aku. huhu.

Perubahan badan: biase la perut aku yang nampak dulu sebab memang asal dah buncit. Berat sebelum ngandung 55 kg, pastu lepas check up 57 kg. So naik 2 kgi untuk mase dua bulan. aku harap ok la tu. Cam dada dah besar ketara sangat. huhuhu kawan aku da cakap kalau nak nyusu badan kena niat awal2. Aku pung harap dapat nyusu anak aku nanti. Amin.

Acid Forlic: ni makan setiap ari. tak tahu sampai bile.cuma tiap2 pagi aku makan kurma dulu pastu telan acid forlid ni. Baik untuk baby.

Surver: tempat nak bersalin.kepalaotak aku fikir satu je kat PPUM, servay nya servay tak perlu bayar apa2 just bawak GL je. syukur.

harap semua nye berjalan lancar walaupun lepas ni meybe ada dugaan. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...