Anda Follow sy, Sy Follow awak: :-)

Monday, February 14, 2011

Keje Make-Up: Permulaan

Kenapa aku cakap permulaan sebab aku nak buat test Make-up pada Ina. My bff (dari tadika lagi kawan..) Sebab my frenx ni nak tunang pada 13 March 2011 (Sama tarikh kahwin kak ina kawan mase kolej kat Ittar.. huhu).. berbelah bahagi dah ni.

Actually, xtahu lagi ina nak amik aku make-up dia ke tak sebab aku make-up yang biase2 je sebab tak amik kelas Make-up Bridal lagi. So nak cuba test ari ahad ni. Tema ina warna grey blackcurrent katanya. So yang aku terfikir satu tema je. Smokey eyes atau natural look sebab tunang kan.

Apa2 pun tunggu la minggu depan. Update minggu depan. Menggigil lak rase tangan ni. Padahal nak test make-up je. Huhuhu. Masalah terbesar aku adalah aku masih tak yakin lagi aku boleh make-up kan orang sebab aku takut tak jadi. Haih. Nasib ina ni yakin dengan aku.

Ok dah alang citer pasal Make-up smokey eyes ni: Apa itu smokey ayes. Agak popular sejak kebelakangan ni. Kalau tengok make-up ni sesuai untuk yang dak emo la konon nye kan. tapi sekrang semua smokey tak kire siang kan sebab make-up ni sesuai malam. Malam kena make-up lagi terang macam smokey eyes ni amat la sesuai.

Ciri2 Smokey Eyes: senang je
1. Ada 3 layer iaitu dark, medium dan light (ni dekat mata ye...)
2. Warna apa pun leh janji ada tone 3 color di atas tu yang femes sekali smokey eyes dark.
3. Smokey ayes ni sesuai ngan contact lense warna light gitu. pergh gojes kalau pakai lense warna light kena lak ngan smokey eyes.

Ni ada link best: untuk smokey eyes:
http://beautyandthefeastblog.com/2010/08/03/your-ultimate-smoky-eye-step-by-step-tutorial/#more-11331

Tips: dia ada berus dia tau untuk blend. kalau pi kedai belum tentu jumpa sebab dia lain dari pada lain. kekadang kite perlu guna tool make-up yang betul untuk dapatkan hasil yang Wow.. nanti aku update brush tu..

~ cuba la step tu. simple tapi cantik sangat..
Nota Kecik:
lepas ni nak make-up kawan2 yang lain. Tahun ni memang aku titik berat cita2 aku ni walaupun lambat xpe la. huhu. duit tak banyak kena wat slow2 huhuhuhu



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...