Anda Follow sy, Sy Follow awak: :-)

Thursday, February 17, 2011

Apa Itu Sahabat

Semua orang ada SAHABAT masing2, dalam dunia ni semua orang ada sahabat mungkin ada yang tiada. Dan ada yang tidak mungkin akan jadi SAHABAT sebab nya mungkin xde campuran kimia. Biase la bukan semua boleh rapat dengan kita. Ok tanggungjawab yang di pikul sebagai SAHABAT ialah:

1. Menghormati hak & kehidupan peribadi sahabat. beri peluang sahabat bersendiri. Jikalau terlalu berdampingan, mungkin menjemukan & kita hanya menyekat perhubungan dgn insan lain.

(yang ni selalu jadi masalah: Contoh ek, kalau kawan ngan dia, ngan dia je. kawan tu xleh kawan ngan orang lain pun. yang dia tahu sahabat dia kena kawan ngan dia je. ok sebagai manusia biasa memang la kite perlukan kawan tapi tak semestinya kawan tu akan bersama dengan kite. Dia pong ada life jugak. kalau xfaham konsep ni. xtahu la. Mungkin kena tinggal.. hehehe.. Aku suka anggap persahabatan seperti sebuah bintang, Boleh di lihat tapi tidak boleh di sentuh maknenya nya kite boleh berkawan dengan dia tapi tidak boleh kawal hidup sahabat..)


2. Jika salah seorg marah, beri peluang dia melepaskan amarah di hati. Jgn dibalas, berdiam & tunggu hingga dia reda & sejuk. Pasti hubungan akan kembali spt biasa. Manusia harus menerima hakikat setiap org ada lautan hati yg pasang surut.

(yang ni pun penting. kawan tu tengah marah lagi pergi balas. erm memang bergaduh la jawabnya. kite pong ada angin dan orang lain pong ada angin dan taufan. So berdiam je la. Diam lebih baik dari bercakap..)



Setakat ni je lah. banyak lagi sebenarnya tapi dah ngantuk.. huhu sambung balik.

Nota kecik:
~ Pernah jugak bergaduh sebab xserasi.. hehehe tapi xpe lah. kawan yang sedia ada ni amat memahami aku. time kasih bebanyak pada sahabat ku masih bersamaku walaupun kawan2 xsampai seribu tapi diorang bermakna bagi aku.
~ So jaga la perhubungan sahabat selagi boleh jaga. belajar dari kesilapan. InsyaAllah boleh.

Good nite bebeh.. hehe
blogger-emoticon.blogspot.com

2 comments:

wira2u said...

Bersahabat dengan isteri sendiri..

akainkin said...

erm betul.. pasangan kite pong di kire sahabat. :)
suka2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...