Anda Follow sy, Sy Follow awak: :-)

Sunday, April 10, 2011

Pengorbanan


"Jika kita ingInkan sesuatu yang lain kite kena lepaskan apa yang didalam tangan kite"

"Jika inginkan sesuatu, kite perlukan korban apa saja : masa, duit, perasaan dan sebagainya, hidup pernuh dengan pengorbanan,"

Inilah ayat yang aku selalu pegang, Bukan semua benda dapat dengan senang, dalam hidup aku sendiri ada menda yang aku korban demi mencapai satu tahap ke satu tahap yang lain. So hari ni aku berdiri dengan pengorbanan ma & abah yang membesarkan aku dari kecik sampai besar. Setakat ma & abah besarkan aku, aku tak pernah merungut whatever pun tempat aku tinggal, makan, pakai. Sedangkan bile ingat balik hidup aku masa kecik, aku rase susah kot. Tapi mak aku sendiri cakap bile kite susah, kite takde la rase susah cuma bile orang kaya jadi susah itu yang dia rase susah.

Cuma kekdang aku nak ucap terima kasih pada ma & abah tu yang sangat susah. Entahla mulut ni ada batu ke, nak minta maaf , malunye yang amat sampai raye kekadang aku tak minta maaf sebab malu, bukan tak nak tapi malu, aku nak cakap nak nangis sampai terkedu tapi tak lepas, tapi jauh sudut hati ma & abah dia dapat rase aku ni nak cakap tapi tak lepas. terima kasih sebab bagi kat makan pakai, belajar, belikan keta, tolong bantu masa kak kahwin dengan aie. Berdiri nye kak ari ni sebab Ma &abah. Semua ma & abah, keje kat TM pun abah yang carikan sampai kak permenant dan stabil di TM.

Semua tu kak xlupa, cuma sekarang ni kak sedey tengok kaki abah sebab kencing manis tu, duk seminggu kat Anjung Rahmat kena caj RM2k. lagi sebak bile kak takleh hulur duit kat abah, cuma kak beli baju sejuk je kat abah itu pun harga RM27.30, tu pun xeh nak balas jasa abah. Cuma ma cakap abah asyik kata moto adik laki yang satu lagi tu nak bagi aie, semua saham dia, dia nak jual, dan berpesan2 pasal harta. lagi buat aku risau. ye la, aku dengan abah tak bercakap sangat sebab akau selalu pot pet ngan ma je.

aku harap xde apa2 la, dalam hati sebenar tak sedap hati.

TERIMA UNTUK MA & ABAH SEBAB BAGI HIDUP YANG SEDERHANA TAPI PENUH DENGAN MAKNA.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...