Anda Follow sy, Sy Follow awak: :-)

Sunday, April 17, 2011

Preggy Part 1

Mak aku pesan jangan fikir sangat tentang preggy aku ni, jaga diri elok2 dan jaga makan. yang lain jgn fikir sebab tu kuasa Allah. Itula mak aku yang sentiasa cool walau apa pun. Teringat ayat dia masa ayah aku deman yang menakutkan sampai mengigil. aku dengan lepas nya cakap.

Aku :"Ma tak takut ke tengok abah macam tu?"
Ma: "Kak, ma xleh wat takut, sebab kalau ma wat takut, korang semua pun nanti takut"

Dulu, aku tak faham just aku terdetik mak aku ni takde perasaan ke? sebab aku risau tengok abah macam tu.

kini, barulah aku faham. kekadang sesuatu menda akan amik masa yang lama untuk di fahami. :)

Kesimpulannya, jika ada family, kita salah seorang kena tunjuk kuat semangat untuk bagi semanngat dekat ahli keluarga yang lain. kalau ma tak semangat dulu mesti la anak2 dia takut.

now, dah jadi dekat aku. So aku kena kuatkan semangat aku. betul kata adasyut. pengalaman perempuan hamil xsama dengan semua orang mungkin hampir2 yang general shj.

Aku hanya ada Cyst Ovarian, mungkin ini dugaan aku. Aku scan sabtu lepas, Dr kata suspek ada Cyst ovarian, Mula2 aku menangis gak takut efek baby. ye bile kite ngandung tetiba ada naluri ibu yang risau pasal kandungan ni.

Dr tu kata xde efek sangat tapi kena pantau. Aku pun duk la search pasal Cyst Ovarian . hati dah lega tapi masih ada kesangsian.

Ma pesan jgn fikit sangat, tu kerja tuhan. Masa ni kite kena balajar Qada dan Qadar. masa sekolah dulu duk la sebut selalu sekarang baru lalui. Semalam efek gak. tapi aku tak nak dapat penyakit murung. Aku anggap ni dugaan Allah.

mak aku pung bukak citer masa dia ngandung kan aku, aku pun tak tahu selama ni.. heheh mak aku cakap mak aku pernah alami pendarahan berketul2 masa ngandung kan aku. yang penting depan belakang ok. pergi la hospital, Dr. tu cakap kat mak aku, mak aku mengandung luar rahim. Dr. suruh gugurkan kandungan. sebba orang dulu mana ada internet nak search pasal ni kan. Duk la mak aku kat wad 2 minggu, tapi mak aku cakap, aku lahir je dan hidup sempai sekarang.

Aku nak buat biase je sebab aku tak nak efek keje, sosial aku dengan kawan, aie. :)

just Wait & See 13 May 2011 ni apa dr Zana tu kata pulak. Siapa tahu. hidup penuh kejutan. Apa2 ingat Allah. Semua tu kejadian Allah. kita hanya mampu berdoa.

SMILE nurul Ain untuk dunia yang penuh cabaran ini.. hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...