Anda Follow sy, Sy Follow awak: :-)

Tuesday, March 15, 2011

Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita !

Hadapi dengan senyuman, ini yang aku tengah buat sekarang ni. Aku rase bangga sangat dengan diri aku sebab boleh fikir dari segi positif.

Aku tahu sekrang ni aku tengah di duga dari segi perasaan tapi selepas berserah pada Allah, Hati aku aman sangat. menda ni mengingatkan aku jgn berbuat jahat nanti akan dapat balasan. Dan Kejahatan di balas kebaikan adalah sangat mulia. Susah tau orang nak buat macam ni bukan senang. Sebab bile orang benci kite, macam2 dia leh cakap / buat dekat kita. sekarang ni nak bace ayat kursi sebagai pendinding / perlindungan pada diri kite, Sebelum pergi keje bace ayat ni semoga terlindung dari syaitan@orang yang benci kita yang nak menghasut kite untuk menda yang tidak elok. masyaAllah.


[Pengalaman sering mematangkan kita]

Siapa yang tidak melaluinya tidak akan memahami maksudnya
Orang-orang yang pernah hidup dan bertawakkal
dia akan mengetahui tentang keajaiban bertawakkal
Bila hati insan bulat kepada Ya Rabb
إني فَوَّضْتُ هذا الأمر إليك
Ya Allah... aku serahkan urusan ini kepadaMu ya Allah

Sekarang ni aku tengah serah sebulat-bulatnya pada Allah. Mean tawakal. ada ayat tawakal tu, aku hafal je tapi xleh nak tulis kat sini. baca 7 kali pada waktu pagi dan 7 kali pada waktu petang. Dulu bace mase nak exam. Sekarang ni aku bace,aku berserah hidup pada Allah.

nota kecik:
luahan hati:
~ ya Allah lindungilah aku dari orang yang dengki dengan hidup aku. Mungkin dia dengki sebab aku hidup bahagia. aku berserah padaMu Ya Allah. Aku taknak cakap apa2 tapi aku hanya ingin berserah padaMu shj. amin

blogger-emoticon.blogspot.comTengah menikmati perasaan aman dan damai itu sebab dalam hati jgn ada benci.. hehehe =p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...